Центърът за продължаващо обучение организира и провежда краткосрочни обучения по кредитната система за повишаване квалификацията на педагогически специалисти съгласно Закона за предучилищното и училищното образование и Наредба 15 от 22.07.20219 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и други педагогически специалисти.
Обученията могат да са с хорариум:
- 16 академични часа за 1 квалификационен кредит
- 32 академични часа за 2 квалификационни кредита
- 48 академични часа за 3 квалификационни кредита
Центърът предлага възможности за провеждане на обучението в Русенски университет, във Вашето учебно заведение или изнесено обучение.
Издава се Удостоверение за повишаване на квалификацията, съгласно Приложение № 14 от Наредба №15/22.07.2019г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.
Центърът предлага възможност да организира курсове
по зададена от Вас тема или по избрана от следните:
1. Приложни мобилни устройства и предназначение (ЕЕА_ТК_2)/ (ЕЕА_КСТ_3)
2. Възпитание на личността (ПНО_ППИ_24)
3. Иновативни методи за обучение – приложение на интерактивна дъска. Работа в информационен облак (ЕЕА_КСТ_2.1)
4. Използване на интерактивна бяла дъска в обучението - технологични и методически насоки (ЕЕА_КСТ_2.2)
5. Иновационни образователни технологии и дидактически модели (ЕЕА_КСТ_ЦИОТ_4)
6. Преодоляване на формирани модели на агресивно поведение у учениците (ПНО_ППИ_1)
7. Психология (ОЗЗГ_ОЗСД_1)
8. Компютърно моделиране - съвременни методически насоки в преподаването в начален етап (ПНО_ИИТ_2)
9. Математическа и компютърна лингвистика – методика на преподаване, подготовка и провеждане на обучение в извънкласни форми (ПНО_ПМС_1)
10. Самооценяването в училище (ПНО_ППИ_29)
11. Теория и практика на конфликтите (ПНО_БЕЛИ_4)
12. Интерактивни методи и похвати в учебния процес в училище (ПНО_ППИ_6)
13. Интерактивни техники в обучението по литература (ПНО_БЕЛИ_3.1 / 3.2)
14. Развиване на умения за справяне със стрес, съхраняване и възстановяване на психо-емоционалното равновесие и подобряване на работоспособността (ПНО_ППИ_31)
15. Съвременен модел на учебно занятие. Планиране на педагогическата дейност (ПНО_ППИ_30)
16. Мениджмънт на социално-педагогически проекти (ПНО_ППИ_9)
17. Електромобили (ТФ_ДТТ_4)
18. Програмиране и използване на компютри (ПНО_ИИТ_1)
19. Говоренето като вид речева дейност (ПНО_ППИ_19)
20. Създаване и използване на електронни ресурси в обучението по математика (ПНО_ПМС_2)
21. Безопасни условия на труд в училища и детски градини (ПНО_ППИ_14)
22. Интердисциплинарен подход към формирането на ключови компетентности като резултат на училищното обучение (ПНО_ППИ_27)
23. Обучението по български език и литература на ученици, слабо владеещи български език (ПНО_БЕЛИ_5)
24. Усъвършенстване грамотността на учениците в I-IV клас чрез обучението по български език и литература (ПНО_БЕЛИ_1.1 / 1.2)
25. Класният ръководител и свободата му да възпитава граждански позиции у подрастващите /възможности и варианти за борба с наркоманията и зависимостта към алкохол/ (ПНО_П_5)
26. Формиране на компетенции за изграждане на ефективна образователно-възпитателна среда в общуването и взаимодействието между учители- ученици- родители (ПНО_ППИ_32)
27. Мотивация за учене при ученици с различна степен на обучаемост (ПНО_ППИ_33)
28. Видове игри и игрови технологии в обучението при подготовката на децата за училище (ПНО_ППИ_25)
29. Развитие на творческите способности в предучилищна възраст (ПНО_ППИ_22)
30. Редуциране на агресивното поведение на децата от предучилищна възраст (ПНО_ППИ_2)
31. Как да създаваме интерактивни модели за обучение в детската градина (ПНО_БЕЛИ_6)
32. Методи и подходи при работа с хиперактивни деца и деца с нарушена концентрация на вниманието (ПНО_ППИ_26)
33. Работа с деца и ученици със специални образователни потребности (СОП). Изграждане на позитивна, приемна и подкрепяща среда за деца и ученици със СОП (ПНО_ППИ_28)
34. Организация на обучението по математика в смесена възрастова група в детската градина (ПНО_ППИ_23)
35. Практически примери за успешно ползване на интернет ресурси в чуждоезиковото обучение (Езици_3)
36. Развитие на говорните умения на учениците при обучението по английски език в начален етап (ПНО_БЕЛИ_2) / (Езици_2)
37. Развитие на говорните умения на учениците при обучението по английски език като чужд (Езици_1)
38. Обучението по немски език, ориентирано към комуникативни задачи и развиване на комуникативна компетентност (Езици_4)
КУРСОВЕ ЗА ПЕДАГОГИЧЕСКИ КАДРИ ПО БЕЗОПАСНОСТ НА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА (БДП)
1. Методика на обучение по Безопасност на движение по пътищата (БДП) в детската градина, 1-4, 5-7 и 8-12 клас
2. Специфични умения на работа за членове на комисии по БДП в училище и детската градина
3. Планиране, организация и контрол на обучението по БДП
4. Интерактивни технологии и техники в обучението по БДП
5. Извънкласни дейности за обучение на децата / учениците велосипедисти
6. Актуални проблеми на обучението и възпитанието по БДП в СУ и детската градина
7. Новите учебни програми за обучение по БДП в детската градина, 1-4, 5-7 и 8-12 клас
8. Технология на провеждане на срочен контрол на обучението по БДП в 1-4 клас